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AbstractAbstract
[en] 75 patients with suspected hormone-producing autonomous adenoma were examined by the extended TRH assay (BTSH determination, TSH rise 30 min. p.i., and T3 rise 120 min. p.i. 400 μg TRH i.v.) and selective uptake measurements of three different areas of the thyroid using 132I. The TRH stimulation test alone or the 132I uptake test alone before and after suppression do not give a clear diagnosis. A clear differentiation of thyroid diseases is only possible if both tests are applied and their results combined. For a differential diagnosis of nodular hyperthyroidism resp. autonomous adenoma, also the TSH stimulation test is necessary in addition to the combination of TRH test and suppression test. (orig./AJ)
[de]
75 Patienten wurden mit Verdacht auf ein autonom hormonproduzierendes Adenom mit dem erweiterten TRH-Test (Bestimmung des BTSH, TSH-Anstieg 30 min. p.i. und T3-Anstieg 120 min. p.i. 400 μg TRH i.v.) und selektiven uptake-Messungen ueber drei verschiedenen Arealen der Schilddruese mit J 132 untersucht. Die Aussage des TRH-Stimulationstests oder des J 132 uptake-Tests vor und nach Suppression ermoeglichte allein keine sichere Diagnose. Erst nach Anwendung beider Testverfahren und der kombinierten Auswertung der Ergebnisse war eine weitgehend eindeutige Differenzierung der Schilddruesenerkrankungsformen moeglich. Die Differentialdiagnose - nodulaer betonte Hyperthyreose - autonomes Adenom - erforderte neben TRH-Test in Kombination mit Suppressionstest auch noch den TSH-Stimulationstest. (orig./AJ)Original Title
Selektive Uptake-Messungen heisser Knoten der Schilddruese mit J-132 vor und nach Suppression der Hypophyse mit T4 und T3, Vergleich mit dem TRH-Test
Primary Subject
Secondary Subject
Source
1977; 158 p; Diss. (D.M.D.).
Record Type
Miscellaneous
Literature Type
Thesis/Dissertation
Report Number
Country of publication
Reference NumberReference Number
INIS VolumeINIS Volume
INIS IssueINIS Issue