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AbstractAbstract
[en] In 1971 Nossel and coworkers developed a highly sensitive radioimmunoassay for the determination of plasma concentration of fibrinopeptide A. Our own experience gained using this test is reported here as well as a number of improvements in methodology which have not only led to a shortening of the whole test procedure to one day but also to greater ease of handling. The modifications concern a gel adsorption procedure for the extraction of FPA from defibrinated plasma samples, the double antibody method for separating free and antibody-bound tracer-phase in assay and automatic evaluation of test results with the aid of a suitable computer programme. Considerations concerning the specificity of conclusions drawn from the test, in particular the necessity of keepin gout interfering plasmin-induced fibrinogen break-down products, play an important role in all changes of methodology. An attempt was made to define a normal range for FPA-plasma levels and a mean value of 1.51 ng/ml at a standard deviation of 0.69 ng/ml was obtained from 42 clinically healthy test patients. Pathologically evaluated FPA-levels were regularly found in patients with septic or thrombotic illness. (orig./MG)
[de]
Zur Bestimmung der Plasmakonzentration von Fibrinopeptid A haben Nossel und Mitarbeiter im Jahre 1971 einen hochempfindlichen Radioimmunassay entwickelt. Hier werden Erfahrungen bei der Einfuehrung dieses Tests sowie eine Reihe von methodischen Verbesserungen mitgeteilt, welche eine Verkuerzung des gesamten Testablaufs auf einen Arbeitstag sowie eine unkomplizierte Handhabung ermoeglichten. Dabei handelt es sich um ein Gel-Adsorptionsverfahren zur Extraktion von FPA aus defibrinierten Plasma-Proben, die Doppel-Antikoerper-Methode zur Trennung der freien und Antikoerper-gebundenen Tracer-Phase im Assay sowie die automatisierte Auswertung der Test-Ergebnisse mit Hilfe eines geeigneten Rechner-Programms. Bei allen vorgenommenen methodischen Veraenderungen spielten Ueberlegungen zur Spezifitaet der Testaussage, insbesondere die Notwendigkeit, stoerende Plasmin-induzierte Fibrinogen-Spaltprodukte vom Assay fernzuhalten, eine entscheidende Rolle. Der Versuch einer Definition des Normalbereichs fuer FPA-Plasmaspiegel wurde vorgenommen und ergab bei 42 klinisch gesunden Probanden einen Mittelwert von 1,51 ng/ml bei einer Standardabweichung von 0,69 ng/ml. Pathologisch erhoehte FPA-Spiegel fanden sich regelmaessig bei Patienten mit septischen und thrombotischen Erkrankungen. (orig./MG)Original Title
Der Radioimmunoassay von Fibrinopeptid A: Verfahrenstechnische Modifikationen und klinische Erprobung
Primary Subject
Secondary Subject
Source
16 Jul 1981; 79 p; Diss. (Dr.med.).
Record Type
Miscellaneous
Literature Type
Thesis/Dissertation
Report Number
Country of publication
BETA DECAY RADIOISOTOPES, BLOOD COAGULATION FACTORS, CONTROL, DAYS LIVING RADIOISOTOPES, DISEASES, ELECTRON CAPTURE RADIOISOTOPES, GLOBULINS, INTERMEDIATE MASS NUCLEI, IODINE ISOTOPES, ISOTOPE APPLICATIONS, ISOTOPES, NUCLEI, ODD-EVEN NUCLEI, ORGANIC COMPOUNDS, PROTEINS, RADIOISOTOPES, SCLEROPROTEINS, TRACER TECHNIQUES
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